Thomas Persson

Nästa resa

TravelPosted by Thomas Persson Tue, June 16, 2009 18:28:01

Nu har jag bokat nästa resa, den bär av till Australien igen och Sebastian hänger med, bokat den 4/9-21/9.

Jag kommer att utgå från Micke och Mari i Sydney, men vi har bokat 7 dagar uppe i Brisbane/Gold coast och Surfers Paradise.

Ska bli riktigt skönt, lägger med lite prov bilder på Surfers Paradise.

• Comments(1)//www.topit.se/#post34

Hemma igen 3/5 2008

TravelPosted by Thomas Persson Fri, May 09, 2008 15:44:39

Då var man hemma igen efter en vecka i Las Vegas, vilken stad, hur kul som helst, den måste upplevas.

Mer bilder hittar ni här

• Comments(0)//www.topit.se/#post33

Las Vegas 28/4 2008

TravelPosted by Thomas Persson Mon, April 28, 2008 19:59:13

Då har man kommit fram till Vegas och man måste säga att det är för mycket av allt, men jag älskar det.

Vi checkade in på Mirage sent på Lördag kväll så Söndagen blev den dagen vi började utforska stan, det blev mycket shopping och besök på alla de klassiska hotellen.

På eftermiddagen blev Jag och Lars Kindem uppplockade av en Limo som tog oss ut till flygplatsen där vi hade hyrt en helikopter som tog oss ut till Grand Canyon, vi landade mitt på Grand Canyon på botten så vi fick gå ut och ta foton, samt få ett glas Champange. På hem vägen så började solen att gå ner så det var mörkt när vi åkte över The Strip, jag kan bara säga att det var en kanon upplevelse. Hela resan till Grand Canyon tog 4 timmar fram och tillbaka, med en halvtimmes stopp.

Idag Måndag så har vi bara hunnit med att checka in på Konferansen, jag tog lite bilder innefrån hotellet Venetian, ja det är inomhus med konstgjord himmel och man har byggt upp en kopia av Venedig med gondoler och allt (på andra våningen).

Blog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog Image

• Comments(1)//www.topit.se/#post32

Las Vegas

TravelPosted by Thomas Persson Wed, March 12, 2008 19:44:03
Efter ett år av resor så har jag redan börjat boka in nästa tur till Las Vegas, jag åker den 26/4. Bloggar mer när jag kommer dit.

• Comments(0)//www.topit.se/#post31

New York Februari

TravelPosted by Thomas Persson Wed, March 12, 2008 19:41:44

Tog en tripp till New York med Jeff och överraskade Kent som skulle träffa Jeff där. New York är verkligen en fascinerande stad, jag gillade den från första stund.

Vi bodde på Sheraton Suites by Hudson med utsikt över södra Manhattan, jag tror att jag hann utforska större delan av staden, vi hann även med att åka ut till Long Island och äta lunch med Bevins mormor.

5 Dar i New York och det känns som man skulle vilja vara där mycket mycket längre, men jag ska tillbaka hit.

Blog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog Image

• Comments(0)//www.topit.se/#post30

9/1 Hemfärd

TravelPosted by Thomas Persson Wed, January 09, 2008 00:41:19

Puh vad tråkigt att behöva åka hem till 3 grader och regn, visst hemma är bäst men vi har haft det riktigt skönt här nere.

Vi åker från Sydney idag 16.45 och avfärd från BKK 00.45, vi är hemma i Sverige igen på Torsdag 6.00.

Den 7/1 åkte vi från Port Douglas till Sydney och igår den 8/1 så tog vi det lungt nere på stan, vi var ju tvungna att testa känguru pizza på the australien.

På kvällen drack vi Champange och åt Seafood från Sydneys bästa Seafood restaurang de senaste 10 åren.

Tack till alla som läst bloggen och kommit med kommentarer.

Ha det!

Thomas och Sebastian

Blog ImageBlog Image

• Comments(2)//www.topit.se/#post29

6/1

TravelPosted by Thomas Persson Sun, January 06, 2008 01:22:47

Nu på morgonen kom våran DVD från dykningen, det är inte hela dyket bara 10-15 min (vi var nere i 35-40 min), Har lagt ut en del snapshots från filmen, ger ju inte full rättvisa till dyket, men ändå, tex så ser man inte fiskarna så bra på dessa snapshot.
Vi njuter fortfarande.

Blog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog ImageBlog Image

• Comments(3)//www.topit.se/#post28

5/1

TravelPosted by Thomas Persson Sat, January 05, 2008 09:13:05

Idag åkte vi ut med Quicksilverbåten tidigt på morgonen med det yttre barriärrevet som mål.
Som jag skrev tidigare så hade vi bokat en dykning därute så det pirrade lite i magen på vägen ut (utav förväntan), jag kan säga att det var det bästa jag gjort i mitt liv, så underbart det var att dyka bland levande koraller, Clown fiskar, små hajar, och massor av andra färgglada små och stora fiskar, det var en upplevelse som inte kan beskrivas, som djupast var vi nere på 12 meter och man sikten var hur bra som helst, vet inte hur långt man såg.

Det svåraste var nog att hålla balansen i vattnet vid de tillfällen som vi stannade och kände på levande koraller och klappade på fiskar.

Det finns inga bilder på dykningen men vi har köpt en DVD där de har filmat hela vår dyktur och de fiskar som vi träffade.

Efterssom det var en heldag där ute så han vi även med lite snorkling, man ser inte riktigt fiskarna på kortet efter som det är så liten bild, men det var massa fiskar i vattnet.